Šiandien Švietimo ir mokslo ministerijoje pristatyti 2015 metų tarptautinio EBPO PISA tyrimų rezultatai, kurie rodo penkiolikmečių skaitymo gebėjimus, gamtamokslio ir matematinio raštingumo rezultatus ir jų kaitą. Lietuvos mokiniai pirmąkart dalyvavo elektoriniame tyrime.

„Praeitą savaitę džiaugėmės Lietuvos ketvirtokų ir aštuntokų tarptautinių IEA TIMSS tyrimų rezultatais. Šiandien pristatome kitą tarptautinį tyrimą, kuris rodo, kad Lietuvos penkiolikmečių rezultatai yra panašūs į Izraelio, Islandijos, Italijos, Vengrijos, Maltos, Vengrijos, Slovakijos, Kroatijos, Graikijos ar Latvijos. Džiaugiamės, kad šiek tiek padaugėjo aukščiausius skaitymo gebėjimų lygmenis pasiekusių mokinių dalis, taip pat šiek tiek pakilo vaikinų skaitymo gebėjimų rezultatai“, – sakė švietimo ir mokslo viceministrė Genoveita Krasauskienė.

Ji pabrėžė, kad penkiolikmečiai turėjo demonstruoti ne tik ir ne vien gamtamokslį, matematinį raštingumą, skaitymo gebėjimus, bet ir gebėjimą naudotis elektronine testavimo aplinka, kurios Lietuvoje neturėjome, bet ketiname įdiegti. Nuo 2009 m. matematinio raštingumo rezultatas išlieka stabilus. 2015 m. Lietuvos merginos pasiekė tą patį rezultatą, kaip ir 2012 m., o vaikinai pademonstravo tik 1 tašku žemesnį rezultatą. Skaitymo gebėjimų srityje mūsų mokinių rezultatai kaitaliojasi: nuo 2006 m. stebimas skaitymo gebėjimų rezultatų stabilumas, pagerėjimas 2012 m. (net 9 taškų) ir 2015 m. suprastėjimas 5 taškais. Nuolat gerėję gamtamokslio raštingumo mokinių rezultatai paskutinio ciklo metu nukrito, nes atsirado kompiuterinis testavimas, interaktyvios užduotys, naujienos ugdymo procese.

Originalus straipsnis

Toogle Left

PRISIJUNGIMAS

Gyventojų perspėjimas